Skocz do zawartości

Partnerzy

  • Ogłoszenia

    • Tiger-Swat

      Reaktywacja/Przebudowa   15.01.2018

      Drodzy użytkownicy!
      Jak niektórzy z Was mogli przeczytać na grupie facebook, ruszyliśmy z reaktywacja Areny. 
      Na chwilę obecną forum jest w przebudowie, pracujemy prężnie każdego dnia, aby przywrócić Sieci dawną świetność. 
      Nie przejmujcie się chwilowymi błędami, które nie muszą a mogą się pojawić (przeszliśmy na nowszą wersję silnika forum). 
      Mamy nadzieję, że tak jak dawniej tak i teraz - staniemy ramię w ramię na piaskach Areny Pozdrawiamy i witamy serdecznie
ZielonyRasta

#2 BMW Serii 3 - Kontynuacja

Rekomendowane odpowiedzi

WydawaĹo siÄ, Ĺźe to juĹź KONIEC. 

JEDNAK TO DOPIERO POCZÄTEK!

 

Kontynuacja naszej drogi serii 3. BiorÄc pod uwagÄ nos rekina, ktĂłry daje nam jasny komunikat - mam do czynienia z drapieĹźnikiem. Tym chÄtniej chcÄ go okieĹznaÄ. Spod dĹugiej maski odzywa siÄ rasowe R6. W roku 1977 jedynie BMW oferowaĹo szeĹciocylindrowe silniki w tej klasie samochodĂłw. Ruszam wÄska i zatĹoczona droga, ktĂłrÄ wijÄc siÄ, muska o brzegi jeziora Como. To czas, by nieco przyzwyczaiÄ siÄ do samochodu. Brak wspomagania, ESP, ABS-u budzi naleĹźny respekt dla 323i. Wiem, Ĺźe na mokrej nawierzchni tyĹ moĹźe wierzgnÄÄ, a wtedy bÄdÄ machaĹ rÄkami zdecydowanie mniej dostojnie niĹź kapitan na statku, prĂłbujÄc zatuszowaÄ maĹo bezpoĹrednie przeĹoĹźenie ukĹadu kierowniczego. Mimo to mam wraĹźenie, Ĺźe juĹź pierwszej generacji ten samochĂłd ujmuje petroseksualnych kierowcĂłw tymi samymi cechami. Rasowy, mocarny, choÄ wcale nienachalny dĹşwiÄk silnika daje do zrozumienia, Ĺźe pod maskÄ drzemie potÄga. NapÄd na tylne koĹa i dopracowane zawieszenie  prowokuje do szybkiej jazdy i daje kierowcy wiÄksza wĹadze. CzujÄ, jak ten samochĂłd, mimo upĹywu lat, przyjemnie ukĹada siÄ w Ĺukach. InĹźynierom udaĹo siÄ stworzyÄ bardzo precyzyjne narzÄdzie do przemieszczania siÄ. Lepiej dopracowane od czÄsto mocniejszych i bardziej sportowo wyglÄdajÄcych maszyn. Dlatego BMW 3 tak spodobaĹo siÄ wymagajÄcym kierowcom. To wygodne auto do codziennej jazdy tak naprawdÄ jest zabawkÄ dla facetĂłw.

     Szybka jazda tym samochodem byĹa Ĺatwiejsza i przyjemniejsza niĹź jakimkolwiek innym w tej klasie. Ale teĹź gubiĹa tych, ktĂłrzy zapomnieli, Ĺźe "rekin"  moĹźe dotkliwie ugryĹşÄ. Dlatego "trĂłjka" niczym toksyczne kobiety przyciÄgaĹa FacetĂłw.. ten samochĂłd potrafi pokazaÄ ambitnemu kierowcy, jak wiele nauki przed nim. Mnie rekin nauczyĹ pokory zaraz po otrzymaniu prawa jazdy, wiÄc nic dziwnego, Ĺźe teraz podchodzÄ do niego z naleĹźnym respektem. 

Znakomite prowadzenie, wytrzymaĹoĹÄ silnikĂłw na bezlitosne traktowanie i agresywny wyglÄd imponowaĹy teĹź gangsterom. StÄd modne staĹy siÄ BMW z ciemnymi szybami, chromami pomalowanymi na matowÄ czerĹ i obniĹźonymi zawieszeniami. WypeĹnione wytatuowanymi typami snuĹy siÄ w poszukiwaniu ofiar po szemranych dzielnicach Berlina, Londynu czy Los Angeles. Ten atletyczny styl BMW z czasem spodobaĹ siÄ rĂłwnieĹź dynamicznym menadĹźerom, nieugiÄtym prawnikom, przebojowym policjantom i staĹ siÄ symbolem potÄgi testosteronu. WĹaĹnie tymi cechami BMW odróşnia siÄ od wyniosĹego Mercedesa i niewinnego Volvo... 

ZatĹoczone i wÄskie drogi juĹź za nami, teraz Ĺapiemy oddech, zmierzamy w stronÄ St Mortiz. PojawiĹy siÄ pierwsze zakrÄty i juĹź wiem, Ĺźe utwardzanie zawieszeĹ w pierwszej generacji nie byĹo fanaberiÄ. Obecnie moĹźna za pomocÄ jednego przycisku zmieniÄ twardoĹÄ zawieszenia, ale nie w latach 70. W "trĂłjce" cechy sportowe nie mogĹy zniweczyÄ komfortu jazdy. Zawieszenie skutecznie wybiera nierĂłwnoĹci, wnÄtrze jest starannie wyciszone, a mechanizmy pracujÄ z przyjemna gĹadkoĹciÄ i nie generujÄ niepokojÄcego mechanicznego rzÄĹźenia, co w tym czasie nie byĹo jeszcze normÄ. Dziadek zawsze mi powtarzaĹ: , W Kwestiach istotnych lepiej nie popadaÄ w skrajnoĹÄ, bo to rĂłwnowaga jest drogÄ do sukcesu ' . I wĹaĹnie siedzÄ w samochodzie stworzonym przez pokolenie mojego dziadka, ktĂłry idealnie odzwierciedla ta ideÄ. To wĹaĹnie rĂłwnowaga i dopracowanie stanowiĹy o sile tego modelu. OkazaĹo siÄ, Ĺźe jazda samochodem z plakatu wcale mnie nie rozczarowaĹa. MoĹźe nie jest najmocniejszy, nie jest najdroĹźszy, ale szybko zĹapaĹem z nim uzaleĹźniajÄcy kontakt. Czuje, ze zakup klasycznego BMW jest znakomitym sposobem na poprawÄ humoru. ZimÄ spojrzysz na niego w garaĹźu i nie bÄdziesz mĂłgĹ doczekaÄ siÄ, kiedy aura pozwoli wyprowadziÄ go na drogi, a latem ukradkiem pod osĹonÄ nocy bÄdziesz wymykaĹ siÄ z domu, by doĹÄczyÄ do innych i poĹmigaÄ po mieĹcie.

 

MĂłj zachwyt nie oznacza jednak, Ĺźe nie dostrzegam w nim upĹywu czasu. ChoÄ pozycja za kĂłĹkiem jak na lata 70. jest znakomita, ĹźyczyĹbym sobie jednak wersjÄ ze wspomaganiem kierownicy. MaĹo bezpoĹrednie przeĹoĹźenie i duĹźa siĹa potrzebna do obracania mogĹoby przy pierwszy poĹlizgu zamieniÄ rekina w coĹ, co przypomina pĹaszczkÄ. Nie pogardziĹbym teĹź przyciskiem ze ĹnieĹźynkÄ, ktĂłrÄ schĹodziĹby wnÄtrze, bo wĹoskie sĹoĹce potrafi  w jednym momencie poprawiÄ nastrĂłj, by po chwili zniechÄciÄ do jazdy. Ale takie elementy wyposaĹźenia Ĺatwiej upolowaÄ w kolejnej generacji "trĂłjki". WĹaĹnie podjeĹźdĹźamy pod restauracjÄ, ktĂłrÄ otaczajÄ alpejskie szczyty. JesteĹmy gdzieĹ pomiÄdzy Sankt Moritz a Davos. PochĹaniam obiad z gracjÄ wygĹodniaĹego prosiaka. Dzieki temu w mojej dĹoni szybciej znalazĹ siÄ skromnie wyglÄdajÄcy kluczyk do kolejnego auta, czerwonego M3. 

 

 

 

E30 To pierwsza generacja TrĂłjki, ktĂłra doczekaĹa wersji M.

 

 

 

 

  

Genialny inĹźynier Paul Roshe zbudowaĹ silnik pierwszego M3 w ciÄgu 2 tygodni. W wyczynowych wersjach wytrzymywaĹ 10 tys obr./min

 

6syKspf.jpg

 

 

Agresywne spojrzenie i muskularny wyglÄd do dziĹ budzÄ respekt.

 

BQW2Kig.jpg

 

Wspomaganie kierownicy staĹo siÄ wyposaĹźeniem standardowym. Skrzynia Getrag z tzw. odwrotna jedynkÄ byĹa tak wytrzymaĹa, Ĺźe montowano jÄ w wyczynowych samochodach terenowych

 

DcfoWFK.jpg

 

 

Na krÄtych drogach nawet nowoczesnymi autami trudno nadÄĹźyÄ za M3 E30. 

 

Jr5gYSm.jpg

 

Ciekawostka: Generacja E30 PojawiĹa siÄ na rynku we wrzeĹniu 1982 roku.

 

 

BMW M3 (E30) 

Silnik: R4, 2302 cm3,

195KM, 230Nm

OsiÄgi: 0-100 km/h - 7,5 s

Maks: 235 km/h

 

 

H0gZVwX.jpg

 

 

CENY - Za najtaĹsze E30 w nienagannym stanie trzeba zapĹaciÄ ok, 20 tys. zĹ. M3 wymaga wyĹoĹźenia co najmniej 100 tys, zĹ a wersje limitowane M3 z niewielkim przebiegiem osiÄgajÄ juĹź kwotÄ póŠmiliona zĹ . !

 

 

 

Chwytam  lewarek sĹynÄcej z tytanowej trwaĹoĹci skrzyni Getrag i wbijam jedynkÄ, ktĂłra znajduje siÄ tam gdzie zwykle dwĂłjka. Nietypowe uĹoĹźenie pozwalaĹo kierowcom wyĹcigowym o uĹamki sekundy szybciej przepinaÄ miÄdzy 2 a 3 biegiem, co miaĹo niebagatelne znaczenie na zawodach. To jedynie rozwiÄzanie podporzÄdkowane zasadÄ sportowym. M3 zostaĹo stworzone do wyĹcigĂłw. PojawiĹo siÄ na drogach w 1986 roku, by speĹniaÄ wymogi homologacji, i zyskaĹo legendarnÄ sĹawÄ. E30 jest obecnie jednÄ z najbardziej cenionych generacji BMW M3, wiÄc oczekiwania mam duĹźe. Przyznam, Ĺźe po rozbudzonym przez E21 apetycie trochÄ brakuje tego aksamitnego brzmienia rzÄdowej szĂłstki. Przestaje narzekaÄ natychmiast po pierwszym ostrzejszym przyspieszeniu. Czterocylindrowy silnik M3 z taka ĹatwoĹciÄ wkrÄca siÄ na obroty i tak szybko reaguje na gaz, Ĺźe szybko zapominam o R6. Pod maska mniej cylindrĂłw, ale wiÄcej koni. To wĹaĹnie walka o sekundy na torze spowodowaĹa, Ĺźe inĹźynierowie BMW zdecydowali siÄ skorzystaÄ z lĹźejszych silnikĂłw czterocylindrowych. Najmocniejsze E30 w porĂłwnaniu do poprzednika jest znacznie Ĺatwiejsze do opanowania, stabilniejsze i szybsze. Ale bez przesady. Bardzo czÄsto zdarza siÄ nam ĹźyÄ nostalgiÄ i ze sporym wyolbrzymieniem wspominaÄ wraĹźenie ze starych samochodĂłw. Motoryzacja szybko siÄ rozwija i dziĹ 195KM nie jest mocÄ, ktĂłra podczas przyĹpieszenia na tyle zmieni ksztaĹt piersi twojej pasaĹźerki, by potem pokazaÄ to na kanale YouTube, liczÄc na setki tysiÄcy wejĹÄ, Nissan GTR sprawdzi siÄ w tej roli znacznie lepiej. BMW M3 to samochĂłd dla kierowcy, ktĂłry ma ambicje, by w kaĹźdych warunkach, nie tylko na prostej, umieÄ wykorzystaÄ jego potencjaĹ. Wtedy okazuje siÄ, Ĺźe 200 KM to wcale nie jest maĹo. WchodzÄ w zakrÄt i samochĂłd precyzyjnie trafiÄ w zadanÄ liniÄ. to w duĹźej mierze zasĹuga wiÄkszej sztywnoĹci karoserii, ktĂłra w wersji M zostaĹa dodatkowo wzmocniona. CzujÄ tÄ siĹÄ odĹrodkowÄ, ktĂłra wieszczy nadchodzÄcy poĹlizg. Wspomaganie bezpoĹrednie ukĹadu kierowniczego dodaje pewnoĹci siebie, ktĂłrej nieco brakowaĹo w E21. Eh, gdyby czerwona M3 nie byĹa eksponatem muzealnym.... Pozawijane jak makaron drogi w okolicach Davos prowokujÄ, by pokonaÄ patelnie poĹlizgiem. Wizja szwajcarskiej celi wiÄziennej powstrzymujÄ  mnie przed zabawÄ na drodze, a ostatecznie przekonuje mnie chÄÄ poprowadzenia kolejnych dwĂłch generacji BMW 3. Zanim do tego jednak dojdzie, czeka mnie jeszcze uczta estetyczna. To jeden z samochodĂłw, obok ktĂłrego nie moĹźemy przejĹÄ obojÄtnie. Zawsze odwrĂłcisz siÄ, by podziwiaÄ przepiÄknie rozdÄte bĹotniki, ktĂłre kryjÄ szerzej rozstawione koĹa i informujÄ o potencjale drzemiÄcym w aucie...  WĹaĹnie tego elementu zostaĹa pozbawiona kolejna generacja o ktĂłrej dowiecie siÄ juĹź w dalszej podróşy..

 

 

 

 

 

 

Red. ZielonyRasta

  • Upvote 6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×