Skocz do zawartości

Partnerzy

  • Ogłoszenia

    • Tiger-Swat

      Reaktywacja/Przebudowa   15.01.2018

      Drodzy użytkownicy!
      Jak niektórzy z Was mogli przeczytać na grupie facebook, ruszyliśmy z reaktywacja Areny. 
      Na chwilę obecną forum jest w przebudowie, pracujemy prężnie każdego dnia, aby przywrócić Sieci dawną świetność. 
      Nie przejmujcie się chwilowymi błędami, które nie muszą a mogą się pojawić (przeszliśmy na nowszą wersję silnika forum). 
      Mamy nadzieję, że tak jak dawniej tak i teraz - staniemy ramię w ramię na piaskach Areny Pozdrawiamy i witamy serdecznie
ZielonyRasta

#1 BMW e30 Coupe

Rekomendowane odpowiedzi

41LAT

WYZNACZENIA TRENDĂW.

 

Jak ten czas szybko pĹynie! NajwaĹźniejszy model w Historii BMW nie tak dawno jak rok temu obchodziĹ swĂłj okrÄgĹy jubileusz. To dobra okazja, by wybraÄ siÄ na przejaĹźdĹźkÄ wszystkimi generacjami Serii 3

TEKST Szczepan Mroczek / ZdjÄcia ZielonyRasta

 

7EfIqEO.jpg

 

 

1zbfzTv.jpg

 

Pierwsza Generacja byĹa produkowana jedynie jako dwudrzwiowy sedan. 

 

Pierwsza ' trĂłjka '

tak siÄ spodobaĹa,

Ĺźe juĹź po czterech  

latach produkcji

wyjechaĹ milionowy egzemplarz.

 

 

MuszÄ przyznaÄ, Ĺźe jestem nieco rozmiÄkczony emocjonalnie. ZdolnoĹÄ oceny urzÄdzeĹ mechanicznych straciĹa na ostroĹci. PowĂłd ? Konkurs elegancji Villa d'Este we WĹoszech. Ludzie, atmosfera,  miejsce i najciekawsze samochody Ĺwiata wprowadzajÄ w odmienny stan ĹwiadomoĹci. PojawiĹo siÄ realne ryzyko, Ĺźe po takich wraĹźeniach wrĂłcÄ do redakcji i zastygnÄ w bezruchu, tÄpym wzrokiem wpatrujÄc siÄ w szklany ekran monitora, zapadajÄc w depresyjny marazm. BMW przygotowaĹo jednak miÄkkie lÄdowanie. ZaproponowaĹo bowiem, by zaprowadziÄ prezentowane podczas konkursu elegancji zabytkowe samochody znad jeziora Como do garaĹźu BMW Classic Center w Monachium. Jest rok 1975. Z plastikowego Kasprzaka w jednym z krakowskim szpitalu pobrzmiewa Irena Jarocka, a ja po raz pierwszy spoglÄdam jeszcze caĹkiem nieĹwiadomie na Ĺwiat. W tym samym czasie z fabryki w Niemczech wyjeĹźdĹźa przeĹomowy model. Rasowy gang silnika rywalizujÄcy z rytmicznym brzmieniem Bee Gees, ktĂłre sÄczy siÄ z gĹoĹnikĂłw. Jak siÄ później okazaĹo to mĂłj ulubiony samochĂłd - BMW 3, ChoÄ ten sam rok narodzin to zbieg okolicznoĹci bez znaczenia, emocjonalnie zbliĹźa mnie jeszcze bardziej  do tego auta. Kiedy w Polsce w powietrzu wisi polityczna zawierucha, w Niemczech rodzi siÄ wĹrĂłd niewielkich chodĂłw klasa premium. Do Prezentacji Baby-Benza, czyli modelu 190, mamy jeszcze siedem lat, Audi dopiero rozpoczyna walkÄ o prestiĹź, O Lexusie nikt nie sĹyszaĹ, a w fabryce BMW powstaje najwaĹźniejszy model w Historii  tej firmy. Agresywnie podciÄty przĂłd, dziÄki ktĂłremu auto otrzymaĹo ksywÄ "rekin " , nawiÄzywaĹ do poprzednika - serii 02. Paul Bracq dziÄki genialnej wizji wyczyĹciĹ niedoskonaĹoĹci i niepotrzebne ozdobniki, podkreĹliĹ bĹotniki i poprawiĹ proporcje, a koncepcja tak siÄ spodobaĹa, Ĺźe "trĂłjka" zainicjowaĹa na Ĺwiecie mode na wygodÄ, niewielkie samochody o sportowym charakterze. Boczna Linia w stylu Coupe, podkreĹlajÄce moc przetĹoczenie na masce czy zwrĂłcony w stronÄ kierownicy kokpit - te cechy BMW pielÄgnuje w serii 3 do dziĹ. Podobnie jak napÄd na tylne koĹa i uzaleĹźniajÄce przyjemne prowadzenie.

Od chwili debiutu tego modelu minÄĹo juĹź 41 lat. Z hotelowego garaĹźu nad jeziorem Como wyjeĹźdĹźa srebrne 323i. Za chwilÄ bÄdÄ miaĹ okazje jeĹşdziÄ samochodem z okĹadki zeszytu szkolnego, ktĂłry w czasach liceum pozwalaĹ mi wkroczyÄ w dorosĹy Ĺwiat motoryzacji. JeĹli ĹwiÄtowaÄ to na caĹego. Po nim wsiÄdÄ w kolejne trzy generacje "trĂłjkÄ", rĂłwnieĹź w najmocniejszych wersjach, juĹź ze znaczkami M. Chyba nie trafi siÄ druga taka okazja, by w kilka dni tak dogĹÄbnie poznaÄ swojego motoryzacyjnego idola. ObserwowaÄ, jak siÄ zmieniaĹ, jak doskonaliĹ, jakimi cechami ujÄĹ motoryzacyjny Ĺwiat. Przez 41 Lat "trĂłjka" znalazĹa 13 milionĂłw nabywcĂłw, co oznacza, Ĺźe jest najchÄtniej kupowanym modelem BMW oraz najpopularniejszym samochodem premium na Ĺwiecie.

  ChodĹş po gĹowie koĹacza siÄ obrazy nobliwych RollsĂłw, ryczÄcych Ferrari  i ekstrawaganckich lamborghini, jakie paradowaĹy po ogrodzie Villi d'Este, podĹwiadomie nie mogÄ doczekaÄ siÄ jazdy BMW 3. Jestem przygotowany, Ĺźe teraz po latach bÄdÄ musiaĹ mu wiele wybaczyÄ. Obecnie 143 KM nie robi juĹź tak duĹźego wraĹźenia jak w latach 70. XX wieku. KiedyĹ byĹa to topowa "trĂłjka" w ofercie. DziĹ osiÄgami pokonuje go pospolite 320, a M3 jest ponad trzy razy mocniejsze..

 

 

 

 

 

Pod spektakularnie uchylonÄ maskÄ kryje siÄ aksamitnie pracujÄcy rzÄdowy silnik o szeĹciu cylindrach.

 

R7Igm5Q.jpg

 

Hofmeister-Knick - charakterystyczne wciÄcie w sĹupku C przetrwaĹo 41 lat i nic nie wskazuje, by styliĹci chcieli z niego zrezygnowaÄ.

tB4qrZC.jpg

 

Skierowana w stronÄ kierowcy deska rozdzielcza staĹa siÄ symbolem kaĹźdej generacji "trĂłjki".

ZlFgngD.jpg

 

Alpejskie krowy jeszcze nie zdÄĹźyĹy ochĹonÄÄ po widoku E21, a juĹź pojawiĹ siÄ jego nastÄpca.

 

Ys3ZTtk.jpg

 

BMW 323 (E21) 

Silnik: R6, 2316 cm3

142KM, 190Nm

0-100 km/h - 9,0 s

Maks: 190 KM/h

 

CENY dobrze zachowanych egzemplarzy E21 zaczynajÄ siÄ od 30 tys. zĹ  a koĹczÄ nawet na 100 tys, zĹ

 

 

4CYQKSG.jpg

 

 

 

Dalsza podróş o fascynacji BMW serii 3 ujrzycie niebawem. Wtedy przeniesiemy siÄ razem w podróş do kolejnych wersji i modeli z LiterkÄ M. Zaciekawionych mogÄ tylko pocieszyÄ, Ĺźe tego nie bÄdzie maĹo.. 

 

 

 

PisaĹ ZielonyRasta.

  • Upvote 8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×